Buitenschoolse opvang

De Don Boscoschool werkt samen met Stichting Kinderopvang Spaarne (de SKOS).

De SKOS biedt buitenschoolse opvang (BSO) op 12 locaties in Haarlem en Spaarndam. De kinderen van de Don Boscoschool gaan meestal naar BSO Boris Buitelaar en BSO de Barracuda’s. Zij kunnen op maandag t/m vrijdag na schooltijd tot 18.30 uur bij de BSO’s terecht. Ook in de vakanties en op studie- en margedagen is er opvang. De SKOS is een professionele kinderopvangorganisatie met een helder beleid en volop aandacht voor kwaliteit.

Samen met de kinderen bedenken de pedagogisch medewerkers iedere keer weer spannende en uitdagende activiteiten. Er moet weinig, er mag veel. Alle medewerkers zetten naast hun pedagogische kennis ook hun eigen talenten in. Een greep uit het aanbod: toneel, sport, dans, beeldhouwen, yoga, muziek, fotografie. De SKOS biedt kinderen en ouders handige extra’s, zoals vervoer naar clubjes of zwemles, of een bezoek van de kinderkapper. Verder heeft elke locatie zijn eigen bijzonderheden, zo zijn er BSO’s gevestigd in een speeltuin of op een sportcomplex.

In de zomervakantie is er op alle BSO’s een extra activiteitenaanbod voor de oudere kinderen, waarbij ze zelf kunnen kiezen wat ze willen gaan doen. Dat mag ook op een andere dag of een andere locatie zijn. Het uitgangspunt is: blije kinderen, blije ouders.

Voor meer informatie of aanmelding, neem contact op met het hoofdkantoor van de SKOS, tel.nr: 023-5379290 of ga naar www.skos.nl