Welkom op de pagina van groep 1/2a

Welkom op de pagina van groep 1/2a. Wij zijn de kleuters van groep 1/2a. Wij hebben 2 juffen. Op maandag, dinsdag en op woensdag is juf Jolanda er voor ons. Op donderdag en vrijdag is juf Barbara er. Om de 2 ochtenden is juf Lisa, de klasse-assistente, ook bij ons. Het is altijd erg gezellig in onze klas.

Bij ons in de groep gaan we dit jaar werken werken met Raai de kraai, hij woont in kleuterplein, onze nieuwe methode. Samen met hem beleven we heel veel avonturen en werken ongeveer 3 weken over hetzelfde thema. Maar we werken niet alleen hoor! We zitten ook graag met elkaar in de kring. In die kring doen we taal en rekenspelletjes, we zingen liedjes uit de liedjesdoos en als we een nieuw liedje leren gaat er weer een figuurtje bij in de liedjesdoos. We kennen al heel veel liedjes! We lezen uit mooie boeken voor en horen leuke verhalen over de thema’s en natuurlijk heel veel met en over Raai de kraai. Dit jaar gaan we naast kleuterplein, ook werken met de methode LOGO 3000. Dit past heel leuk bij elkaar. We praten ook over Kosje het konijn, dit konijntje beleeft veel avonturen en maakt van alles mee, dit spelen wij dan na, zodat wij gaan nadenken over onze gevoelens.

Iedere woensdag mogen we in de grote gymzaal gymmen en de andere dagen kunnen we naar de kleine gymzaal, maar het liefst spelen we lekker buiten. Binnen spelen we ook graag; in de huishoek, de themahoek, de bouwhoek of de watertafel, het schilderbord of de computer. Er is keus genoeg op ons kiesbord. Als er een kind jarig is mag hij/zij op onze speciale verjaardagsstoel zitten. En ieder weekeinde gaat Ko met ons mee logeren, zodat wij kunnen horen hoe gezellig het bij de kinderen thuis is.Nu ben je zeker wel nieuwsgierig geworden hoe onze klas er uit ziet? Kom dan maar eens kijken in onze klas. Tot snel.