Welkom op de pagina van groep 1/2b

Wij zijn de kleuters van groep 1/2b. Wij hebben twee juffen. Op maandag en dinsdag is Juf Sandra er voor ons en op woensdag, donderdag en vrijdag Juf Joke. Maar we hebben soms ook hulp in de klas van juf Lisa. Ook dit jaar hebben we weer ons vriendje Raai de Kraai in onze klas met wie we veel avonturen gaan beleven. We werken ongeveer vier weken aan één thema. Naast Raai de Kraai werken we ook met LOGO 3000. Hiermee leren we heel veel nieuwe woorden.
Iedere woensdag gymmen we in de grote gymzaal. De andere dagen kunnen we naar de kleutergymzaal, maar het allerliefst spelen we buiten. Binnen spelen we ook graag. De huishoek, de bouwhoek en spelen op het kleed zijn favoriet. We hebben ook nog een zand/watertafel, een schilderbord, een computerhoek en een themahoek.
Maar naast deze hoeken hebben we ook kasten waarin allerlei spelletjes, werkjes en puzzels staan waarmee we aan tafel werken. En ook in de kring doen we allemaal leuke spelletjes. Knutselen doen we ook heel graag.
Bruintje de Beer mag ook elk weekend uit logeren. Elke vrijdag gaat hij met een van ons mee naar huis. Hij heeft een schriftje en in dat schriftje mogen we samen met mama en papa, schrijven wat we samen hebben gedaan of meegemaakt. Dit leest juf dan maandag in de kring voor. Na iedere vakantie is het op maandag speelgoeddag en mogen we eigen speelgoed mee naar school nemen.
Als een van ons jarig is maken we er een feestje van! De jarige mag op een speciale verjaardagsstoel zitten en krijgt een door hem/haar zelfgemaakte muts op. Ben je nieuwsgierig geworden? Je mag natuurlijk ook altijd zelf even bij ons in de klas komen kijken!