Welkom op de pagina van groep 1/2b

Wij zijn de kleuters van groep 1/2b. Wij hebben 2 juffen. Op maandag en dinsdag is Juf Sandra er voor ons en op woensdag, donderdag en vrijdag Juf Joke. Maar we hebben soms ook hulp in de klas van juf Lisa. Dit jaar hebben we een nieuw vriendje in onze klas, namelijk Raai de Kraai. Samen met hem beleven we véél avonturen. We werken ongeveer 4 weken over hetzelfde thema. Dit jaar gaan we naast Raai de Kraai ook werken met LOGO 3000. Hiermee leren we heel veel nieuwe woorden.

Iedere woensdag mogen we in de grote gymzaal gymmen, de andere dagen kunnen we naar de kleutergymzaal, maar het allerliefst spelen we buiten. Binnen spelen we ook graag. De huishoek en bouwhoek en op het kleed zijn favoriet.

We hebben ook nog een zand/watertafel, het schilderbord en de computerhoek. Maar naast deze hoeken hebben we ook kasten waarin allerlei spelletjes, werkjes en puzzels staan waarmee we aan tafel kunnen werken. We knutselen ook heel graag.

Als er een kind jarig is maken we er een feestje van. De jarige mag op een speciale verjaardag stoel zitten en krijgt een door hem/haar zelf gemaakte muts. In de kring doen we ook allemaal leuke spelletjes. Onze themahoek verandert elke keer als we een nieuw thema hebben. Ko mag ook elk weekend uit logeren. Elke vrijdag gaat hij met een ander kind mee naar huis. Hij heeft een schriftje en in dat schriftje mag je, samen met mama en papa, schrijven wat jullie samen hebben gedaan of meegemaakt. Dit lezen we dan maandag in de kring voor. Na iedere vakantie is het op maandag speelgoed dag.

Na het lezen van onze klasverhaal mag je natuurlijk ook zelf even komen kijken.