Welkom op de pagina van groep 1/2c

Wij hebben 2 juffen in onze groep. Op maandag, donderdag en vrijdag is juf Annelies in de klas en op dinsdag en woensdag juf Regien. Om de week op woensdag komt juf Marloes ons ook extra helpen. Zij zal kinderen meenemen naar een andere plek of ze komt in de klas. Zij gaat dan praten, spelen en spelletjes doen met de kinderen. Dat vinden wij erg fijn.

Samen met ons vriendje Raai de Kraai beleven we veel avonturen. We werken ongeveer vier weken aan hetzelfde thema. Op ons raam kun je zien waar we het over hebben. ’s Morgens starten we in de kring met een boekje of een speeltje. Als juf zegt dat we gaan beginnen dan gaan papa en mama weg. Iedere dag zingen we een liedje over ‘Welkom allemaal’. Daarna doet juf taal en rekenspelletjes met ons of we zingen liedjes.

Naast Raai de Kraai werken we ook met de methode LOGO 3000. Dit is erg leuk om te doen en we leren heel veel nieuwe woorden. Soms mogen we op de computer spelletjes met die woorden doen. Het is leuk en leerzaam om ook thuis op de computer met de spelletjes te spelen, dat is ook mogelijk. Iedere woensdag gaan we in de grote gymzaal gymmen en de andere dagen kunnen we naar de kleine gymzaal, maar we spelen natuurlijk ook lekker veel buiten. Met het kiesbord kunnen we kiezen in welke hoeken we kunnen spelen. Er is een huishoek, een bouwhoek, een schilder en krijtbord, een zand/watertafel en nog veel meer.

Als er een kind jarig is maken we er een feestje van en mag hij/zij op de verjaardagstoel zitten.  Er is ook een logeerbeer die in het weekeind bij een kind mag logeren, zodat wij kunnen horen hoe gezellig het bij de kinderen thuis is. Ben je nieuwsgierig geworden hoe onze klas er uit ziet? Je mag altijd langskomen om te komen kijken.

Tot ziens in groep 1/2 c