Welkom op de pagina van groep 1/2c

Wij hebben 2 juffen in onze groep. Op maandag, donderdag is juf Annelies in de klas en op dinsdag, woensdag en vrijdagochtend juf Regien. Eén keer per week is juf Marijke ook nog bij ons in de groep. Juf Marijke is onze klassen-assistente.

We werken aan de hand van thema’s waar we dan ongeveer vier weken mee bezig zijn. Op ons raam kun je zien waar we het over hebben. ’s Morgens starten we in de kring met een boekje. Als juf zegt dat we gaan beginnen dan gaan papa en mama weg. Iedere dag zingen we een liedje: ‘Goedemorgen’. Daarna doet juf taal en rekenspelletjes met ons of we zingen liedjes. Naast het werken met thema’s werken we ook met de methode LOGO 3000. Dit is erg leuk om te doen en we leren heel veel nieuwe woorden. Soms mogen we spelletjes op de computer met die woorden doen. Het is leuk en leerzaam om ook thuis op de computer met de spelletjes te spelen, dat is ook mogelijk. Iedere woensdag gaan we in de grote gymzaal gymmen en de andere dagen kunnen we naar de kleine gymzaal, maar we spelen natuurlijk ook lekker veel buiten. Op het kiesbord kunnen we kiezen in welke hoeken we willen spelen. Er is een huishoek, een bouwhoek, een schilder en krijtbord, een zand/watertafel en nog veel meer. Als er een kind jarig is maken we er een feestje van en mag hij/zij op de verjaardagstoel zitten. Er is ook een logeerbeer die in het weekeind bij een kind mag logeren, zodat wij kunnen horen hoe gezellig het bij de kinderen thuis is. Ben je nieuwsgierig geworden hoe onze klas er uit ziet? Je mag altijd langskomen om te komen kijken.

Tot ziens in groep 1/2 c