Welkom op de pagina van groep 5

Welkom op de pagina van groep 5. Dit jaar krijgen jullie twee juffen. Juf Robin is er op maandag en op de dinsdag om de week. Juf Esther is er de ene week dinsdag t/m vrijdag en de andere week woensdag t/m vrijdag. Dit jaar krijgen jullie ook nieuwe vakken: geschiedenis en aardrijkskunde. Geschiedenis gaat over allerlei dingen die vroeger gebeurd zijn. Je krijgt een mooi boek vol verhalen, die we samen gaan bespreken. Maar er zullen ook veel verhalen verteld worden.

Natuur en techniek is ook zo’n leuk vak, waarbij je ook allerlei dingen kunt onderzoeken.  Aardrijkskunde gaat over onze grote aarde. Waar wonen menen, hoe wonen mensen en hoe mensen leven. Je zult veel leren tijdens deze lessen.

Natuurlijk gaan we het ook hebben over hoe wij met elkaar om gaan in de klas en op school en we krijgen godsdienstlessen over alle godsdiensten.

De tafels van 1 tot en met 5 en 10 hebben jullie al in groep 4 gehad. Dit jaar moeten jullie ook de tafels van 6 tot en met 10 leren. Ze worden vaak overhoord en als je ze goed kent, kun je een echt tafeldiploma krijgen. Er komen ook leuke uitstapjes. Zoals je leest een jaar waarin we een heleboel gaan leren, maar waarin we het vooral vast ook heel gezellig met elkaar gaan krijgen!

Juf Esther en juf Robin