Groep 5 - Fotoalbums

Naar de vishal

vrijdag, 13 oktober 2017

Op vrijdag 13 oktober is groep 5 naar de Vishal geweest. Hier hebben we moderne kunst bekeken en we mochten ook zelf aan de slag. Hieronder vind je de foto's van deze leuke excursie.

Boekenmarkt

vrijdag, 13 oktober 2017

Op woensdag 11 oktober werd voor de tweede keer de kinderboekenmarkt georganiseerd. Tijdens de boekenweek mogen de leerlingen van de groepen 4 t/m 8 boeken kopen en verkopen voor een vastgesteld bedrag van € 0,50. Het was wederom een groot succes. Veel kinderen kunnen nieuwe boeken lezen en deze wellicht volgend jaar verkopen. Hieronder vind je enkele foto's.

Opening kinderboekenweek 2017

woensdag, 04 oktober 2017

Op woensdag 4 oktober is de kinderboekenweek gestart. Dit jaar is het thema "Gruwelijk eng". Op het plein liepen vreselijk enge juffen en meesters rond. Tijdens de kinderboekenweek zijn er tal van activiteiten. Zo is er een toneelvoorstelling, een kinderboekenmarkt, een schrijfwedstrijd en komt er een kinderboekenschrijfster op school. Uiterraard zullen de juffen en meesters nog meer voorlezen. Hieronder vind je de foto's van de openingsdag.

Techniek les

vrijdag, 22 september 2017

Op vrijdag 22 september hebben we een techniekles van meester Michiel gekregen. Elke vrijdagmiddag geeft meester Michiel een techniekles in een andere groep en vandaag waren wij aan de beurt. We hebben de rode kleur van rodekool "weggetoverd", proefjes met bakpoeder gedaan en eierschalen laten verdwijnen. Hieronder vind je enkele foto's.

Afscheid

vrijdag, 21 juli 2017

Op vrijdag 21 juli hebben we afscheid van het schooljaar 2016-2017 genomen. Traditigetrouw zongen we liedjes en de leerlingen uit groep 7 hebben gevlagd. Op donderdag 20 juli nam groep 8 afscheid van de Don Boscoschool. Na de vakantie zien we ze niet meer bij ons op school terug. We wensen ze veel plezier op hun nieuwe scholen. Hieronder vind je de foto's.

Afscheid Meester en Juf

woensdag, 12 juli 2017

Juf Marianne en Meester Metten nemen dit jaar afscheid van de Don Boscoschool. Hierom hebben we ze op 12 juli een afscheidscadeau gegeven in de vorm van een dansvoorstelling. Alle leerlingen van de school mochten op het podium hun dans laten zien. Hieronder vind je de foto's.

Naar de tandarts

dinsdag, 21 maart 2017

Op maandag 20 maart zijn we naar de tandarts geweest. Hier kregen we poetsles en controleerde de tandarts ons gebit. Met dit bezoek sloten we onze jaarlijkse week van de mondgezondheid af. Hieronder vind je de foto's.