Groep 6 - Fotoalbums

Boekenmarkt

vrijdag, 13 oktober 2017

Op woensdag 11 oktober werd voor de tweede keer de kinderboekenmarkt georganiseerd. Tijdens de boekenweek mogen de leerlingen van de groepen 4 t/m 8 boeken kopen en verkopen voor een vastgesteld bedrag van € 0,50. Het was wederom een groot succes. Veel kinderen kunnen nieuwe boeken lezen en deze wellicht volgend jaar verkopen. Hieronder vind je enkele foto's.

Opening kinderboekenweek 2017

woensdag, 04 oktober 2017

Op woensdag 4 oktober is de kinderboekenweek gestart. Dit jaar is het thema "Gruwelijk eng". Op het plein liepen vreselijk enge juffen en meesters rond. Tijdens de kinderboekenweek zijn er tal van activiteiten. Zo is er een toneelvoorstelling, een kinderboekenmarkt, een schrijfwedstrijd en komt er een kinderboekenschrijfster op school. Uiterraard zullen de juffen en meesters nog meer voorlezen. Hieronder vind je de foto's van de openingsdag.

Naar de Nachtwacht

vrijdag, 22 september 2017

Op vrijdag 22 september zijn de groepen 6,7 en 8 naar het Rijksmuseum in Amsterdam geweest. Met de bus werden we naar Amsterdam gebracht en stapten vlak voor de deur van het museum uit. Nadat we eerst op veel foto's van Aziatische toeristen werden gezet, werden door het museum geleid. We hebben prachtige schilderijen en voorwerpen uit de gouden eeuw bekeken. We hebben aan specerijen gevoeld, het atelier van Rebrandt van Rijn geroken en zelf getekend. Uiterraard hebben we ook de Nachtwacht...

Afscheid

vrijdag, 21 juli 2017

Op vrijdag 21 juli hebben we afscheid van het schooljaar 2016-2017 genomen. Traditigetrouw zongen we liedjes en de leerlingen uit groep 7 hebben gevlagd. Op donderdag 20 juli nam groep 8 afscheid van de Don Boscoschool. Na de vakantie zien we ze niet meer bij ons op school terug. We wensen ze veel plezier op hun nieuwe scholen. Hieronder vind je de foto's.

Afscheid Meester en Juf

woensdag, 12 juli 2017

Juf Marianne en Meester Metten nemen dit jaar afscheid van de Don Boscoschool. Hierom hebben we ze op 12 juli een afscheidscadeau gegeven in de vorm van een dansvoorstelling. Alle leerlingen van de school mochten op het podium hun dans laten zien. Hieronder vind je de foto's.

Naar de tandarts

dinsdag, 21 maart 2017

Op maandag 20 maart zijn we naar de tandarts geweest. Hier kregen we poetsles en controleerde de tandarts ons gebit. Met dit bezoek sloten we onze jaarlijkse week van de mondgezondheid af. Hieronder vind je de foto's.