Welkom op de pagina van groep 7

Dit schooljaar starten we met 17 kinderen in groep 7. Op maandag, dinsdag en woensdag is juf Mirjam in de klas, op donderdag en vrijdag juf Ellen. Het is een interessant jaar. We starten zelfs met een bezoek aan het Rijksmuseum in Amsterdam. Verder gaan we dit jaar de eerste Engelse woorden en zinnen leren spreken en schrijven. Ook gaan we dit jaar meedoen aan het landelijke verkeersexamen, zowel theoretisch als praktisch. Hierbij moeten we laten zien dat we de borden en de verkeersregels goed weten wanneer we straks naar het voortgezet onderwijs gaan. We moeten nog wel even goed oefenen met het fietsen.

Bliksemstage is ook nieuw. Dit is een stage waarbij we een kijkje mogen nemen bij verschillende bedrijven. Zo kunnen we alvast even ruiken aan bepaalde beroepen.
In september gaan we al een hele dag naar ‘de Hout’ om meer te leren van de natuur en het milieu om ons heen. Groep 7 is altijd wel een belangrijk jaar, omdat we al een klein beetje beginnen met de stap naar het voortgezet onderwijs. We zullen daarom ook iets meer huiswerk krijgen dan we in groep 6 hadden. Elke dinsdag en donderdag krijgen de kinderen huiswerk mee. De huiswerkmap en agenda zijn daarom ook heel belangrijk.

Gelukkig zijn er een hoop dingen hetzelfde gebleven en gaan we door zoals we in groep 6 hebben gewerkt.  We doen aan taal, rekenen, spelling, woordenschat, geschiedenis, aardrijkskunde, natuur & techniek, studievaardigheden, begrijpend lezen, verkeer, muziek, tekenen, handvaardigheid en gym.
Bent u nieuwsgierig naar wat wij nog meer doen? Kom gerust een keertje in de klas kijken.

Groetjes van Juf Mirjam, juf Ellen en alle kinderen van groep 7.