Basketbal

Don Boscoschool eindigt op de tweede plek tijdens NK basketbal in Den Haag.

Tjonge jonge, wat heb ik vandaag (vrijdag 13 april) een enerverende dag meegemaakt. Samen met juf Laura, gymmeester Remco, ouders, tantes, oma, supporters en acht basketballers (helaas zonder de zieke Railey) zijn we richting Den Haag gereisd voor het Nederlands Kampioenschap basketbal voor basisscholen. In een werkelijk prachtige sportcampus speelde ons team eerst vier poule wedstrijden tegen scholen uit Limburg, Brabant en Zuid-Holland. De tegenstand was hierbij erg groot, maar onze jongens wisten alle wedstrijden te winnen. Ook de halve finale tegen een school uit Enschede werd na een zinderende strijd gewonnen. Tussen de wedstrijden door deed onze school ook nog eens mee aan een knock out shooting event. Om vijf uur wonnen de jongens dit event en haalde zo alvast de eerste beker binnen. Hierna volgde de grote finale wedstrijd tegen een school uit Den Haag. Een school waartegen we in de voorronde nog hadden gewonnen. Op het grote centercourt speelden onze jongens, onder toeziend oog van veel publiek een mooie wedstrijd. Jammer genoeg verloren we de wedstrijd met maar twee punten verschil. Natuurlijk waren de jongens bedroefd over het resultaat, maar terwijl ik dit schrijf en ook mijn emoties enigszins zijn weggeëbd, is er voor mij alleen maar een gevoel van trots. Tweede van heel Nederland en een prachtige beker is niet niks jongens! Amiro, Arda, Hicham, Metehan, Omar, Rayan, Virgil en Yassin, we zijn trots op dit resultaat en trots op jullie getoonde inzet. Jullie waren een prachtig uithangbord voor de Don Boscoschool. Een toonbeeld van inzet, sportiviteit en kameraadschap. Bedankt.

Een trotse Meester.

Hieronder vind je de foto's van het NK toernooi, maar ook nog de foto's van het kampioenschap van Haarlem (22 november 2017), waarbij we op de eerste plek eindigden en ons plaatsten voor het NK basketbal.

Op YouTube vind je een kort filmpje over dit toernooi. Klik